Anna Maria Wiśniewska
psycholog, certyfikowana trenerka TUS

Psycholożka i certyfikowana trenerka TUS. Ukończyła 5-letnie studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu o specjalności neuropsychologia.

Pracuje z młodzieżą, prowadzi konsultacje indywidualne oraz grupy wsparcia, a także Treningi Umiejętności Społecznych (TUS).

Zakres jej pracy z nastolatkami obejmuje m.in. wsparcie w radzeniu sobie z niskim poczuciem własnej wartości, treningi radzenia sobie z trudnymi emocjami i myślami, rozwijanie umiejętności asertywności oraz radzenie sobie ze stresem. Wspiera młodych ludzi w ich procesie rozwoju osobistego oraz społecznego.

Ukończone szkolenia:

  • „Konceptualizacja przypadku i pomoc psychologiczna w pracy z dorosłymi – kurs dla początkujących psychologów”
  • „Niezgodność płciowa, transpłciowość i niebinarność – co trzeba wiedzieć w 2023 roku?”
  • „Trudna droga do wewnętrznego dziecka – tryby radzenia sobie i obrony w terapii”
  • „Praktyczne metody pracy z traumą relacyjną (traumą typu II) u dzieci i nastolatków”
  • „Prawo dla psychologów i psychoterapeutów w pigułce – jak stosować w praktyce przepisy prawa?”
  • „Samouszkodzenia u dzieci i młodzieży – jak pracować jako psycholog lub psychoterapeuta?”
  • „Interwencja kryzysowa – jak pracować z osobą, która dotknęła nagła tragedia?”
  • „Jak pracować z ciałem w psychoterapii traumy? Szkolenie dla psychologów i psychoterapeutów”
  • „Ocena symptomów depresji u dzieci i młodzieży za pomocą kwestionariuszy CDI 2”
  • „Diagnoza ADHD i zaburzeń współwystępujących z zastosowaniem Zestawu Kwestionariuszy CONNERS 3”
  • „Jak okiełznać grupę? Sprawdzone sposoby na TUS”
  • „Jak pracować z nastolatkami metodą TUS? Wskazówki, porady, pomoce”
  • „Sposoby na 5 najczęstszych problemów w pracy z dziećmi”
  • „Przemoc rówieśnicza w szkole. Jak unikać eskalacji konfliktów i wspierać uczniów?”
  • „Praca terapeutyczna z dzieckiem, które doświadczyło traumy związanej z ciałem”
  • „Jak budować poczucie stabilności u dziecka, które doświadczyło w swoim życiu niemal tylko niestabilności?”

Uzyskała certyfikaty:

  • „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) I i II stopnia”
  • „Nastolatki LGBT+ w spektrum autyzmu”
  • „Jak być terapeutą/terapeutką LGBT+ friendly?”

Najbliższe w terapii jest jej podejście systemowe, poznawczo-behawioralne oraz terapii schematów.

Odbyła praktyki w trakcie studiów w Zakładzie Karnym w Czerwonym Borze oraz w Zakładzie Pielęgnacyjno-Opiekuńczym w Toruniu.

Współpracuje z prywatnym gabinetem terapeutycznym Psychologia Relacji z Rodziną prowadzonym przez mgr Annę Proch-Lendzion.

Prowadziła warsztaty z psychologiem dla fundacji Pro Europa pt. „HejTy – reaguj!” – profilaktyka radzenia sobie z „hejtem” wśród młodzieży.